NEW YORK CITY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Minke Meulen - WaarBenJij.nu NEW YORK CITY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Minke Meulen - WaarBenJij.nu

NEW YORK CITY

Door: Minke van der Meulen

Blijf op de hoogte en volg Minke

30 Augustus 2013 | Verenigde Staten, New York

Na de lange vlucht vanaf Schiphol waren we dan eindelijk veilig geland op het vliegveld in New York City. Al vrij snel hadden we onze koffers en moesten we door de Amerikaanse Douane. Tot mijn verbazing was dit totaal niet streng, en na een paar vragen en zo'n 5 minuten wachten was ik er door heen. Toen iedereen van onze groep klaar was bij de Amerikaanse douane, liepen we door naar onze groepleiders van ons kamp in New York. Daar moesten we nog zo'n drie kwartier wachten op een mega groep duitsers. Na nog langer wachten konden we eindelijk met z'n allen de bus in naar ons hostel. Daar kregen we ons kamernummer en kamergenoten te horen. Ik had erg leuke kamergenoten, een Nederlands meisje (zat ik naast in het vliegtuig) 3 duitsers en een fins meisje. De eerste avond hebben we vrijwel niks gedaan, iedereen had nogal last van de jetlag. Dus zijn we vroeg gaan slapen om fit te zijn voor de volgende vol geplande dag in New York city!

Vroeg op, douchen en een typish ' American Breakfast'. Nee geen gewoon stukje bruin brood met pindakaas, neee hamburgers of een kom met melk en hondenvoer (daar leek het verdacht veel op). Ik heb vier dagen lang gekozen voor het hondenvoer en inmiddels begin ik eraan te wennen en het bijna lekker te vinden! Die ochtend gingen we naar de ' top of the rock' dit is een ontzettend hoog gebouw, en vanaf de top kon je een groot deel van New York zien wat ik onzettend gaaf vond! We hadden maar 1 uurtje om alles te bekijken, maar ik kon er werkelijk wel de hele dag zitten. Daarna zijn we naar het grootste winkelcentrum van de wereld geweest : macy's, waar ik me natuuuuurlijk helemaal op m'n plek voelde. De avond gingen we naar Times Square, en mijn eerste indruk was : WAUW. Zoveel gebouwen, zoveel lichtjes, zoveel mensen! Ook hier hadden we maar 1 uurtje, maar ik kon daar voor dagen zitten en gewoon genieten.

3de dag, in de vroege ochtend naar Statue of Liberty ookwel het vrijheidsbeeld. Deze moet je natuurlijk gezien hebben in New York! Na een pretzel als lunch, zaten we weer vol energie voor de volgende stop : Wallstreet. Hier hebben we de herdenking van 9/11 bezocht, wat erg indrukwekkend was! In de avond hebben we een prachtig uitzicht van Brooklyn gezien! Dit was mijn favoriete deel van heel het kamp.

Laatste dag: Alles deed pijn, bij iedereen! We waren allemaal uitgeput, door de mega stukken die we elke dag moesten lopen. Maar op z'n fries : we zette troch! Teminste dat deed ik :) Die ochtend gingen we naar Central park, wat ik echt niet wilde missen. Een beetje natuur in zo'n grote stad, is echt leuk om te zien! In de middag zijn we naar Chinatown, soho geweest. Hier kon je super leuk winkelen en dat heb ik dan ook zeker gedaan haha! Tot slot hadden we een gezamelijke afscheid BBQ bij het hostel, erg gezellig en een goeie afsluiting van een super mooi kamp!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2014

Wait what March already?

26 Januari 2014

Good busy life

03 December 2013

"Just go on and on like the sun goes"

17 Oktober 2013

life is a rollercoaster

21 September 2013

Time flies when you're having fun
Minke

Hallo allemaal! Mijn naam is Minke van der Meulen. In 2013 heb ik een jaar als Exchange student in Wisconsin Amerika gewoond. In september 2016 verhuis ik voor een half jaar naar Barcelona voor mijn buitenlandse stage

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 3677

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: