Vertrek naar Amerika - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Minke Meulen - WaarBenJij.nu Vertrek naar Amerika - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Minke Meulen - WaarBenJij.nu

Vertrek naar Amerika

Door: Minke van der Meulen

Blijf op de hoogte en volg Minke

30 Augustus 2013 | Verenigde Staten, New York

Daar ging ik dan, 21 Augustus half 8 met z'n 5en in de auto naar Schiphol. Allemaal met de gedachte dat ik straks voor 10 maanden aan de andere kant van wereld zou verblijfen! Alles onbekend, en dan werkelijk ook alles want het was zelfs mijn eerste keer op Schiphol. En eerlijk gezegt vond ik dat al allemachtig groot.Gelukkig was mijn ervaren vlieger : mijn vader mee om me te helpen met alles. Na Dikke knuffels en wat traantjes, ging ik door het deurtje en wist ik dat ik er vanaf dat moment alleen voor zou staan.. Daar liep ik dan, met mijn ticket en paspoort in de ene hand en in de andere mijn oh zo zware handbagage op zoek naar de juiste gate. Tot mijn verbazing had ik die al vrij snel gevonden. Dus kocht ik van mijn laatste euro's nog wat eten en drinken en begon het besef langzaam op te borrelen. Na een uurtje ontmoete ik de andere Nederlandse Exchange Students en na wat probleempjes met stoelnummers konden we eindelijk het vliegtuig in naar New york City! Hier gingen we eerst naar een kamp van 4 dagen, voordat we allemaal definitief naar ons gastgezin gingen De vlucht was lang, heel lang. Het besef dat ik al mijn lieve vrienden en familie voor 10 maanden niet zou zien was even moeilijk. En ik zat vol enthousiasme over het feit dat we opweg naar New York waren om ook maar een beetje te kunnen slapen. Gelukkig zat Laura (Nederlandse Exchange student) naast me in het vliegtuig en kon ik erg goed met haar praten, dus dat hielp ons beide door 8,5 durende vlucht heen. En daar waren we geland in NEW YORK CITY!