Good busy life - Reisverslag uit Holmen, Verenigde Staten van Minke Meulen - WaarBenJij.nu Good busy life - Reisverslag uit Holmen, Verenigde Staten van Minke Meulen - WaarBenJij.nu

Good busy life

Door: Minke van der Meulen

Blijf op de hoogte en volg Minke

26 Januari 2014 | Verenigde Staten, Holmen

Wooh.. alweer 2 maand geleden dat ik voor het laatst een blog heb geschreven.. Dus hier weer even een nieuwe update van al mijn avonturen.

December was een super drukke maand met allemaal nieuwe ervaringen. In het begin van de maand ben ik naar een concert van Martina Mcbride geweest met mijn 3 host sisters. Een echte country zangeres die erg beroemd is in Amerika. Rond mid-December begon het ook echt winter te worden. Meer sneeuw dan ik ooit gezien heb in Nederland en kouder dan ik ooit gevoeld heb! Voor kerst hadden we 1,5 week vrij maar die werd verlangt met 2 dagen, omdat de temperatuur gezakt was tot maar liefst -50 F!! Kerst in Amerika was 1 groot feest. Net zoals in films, alle huizen waren compleet versierd van binnen en buiten! Mijn Eerste vrije dag, vroeg mijn gastmoeder als ik een paar dozen met kerstspullen van zolder wilde halen. Natuurlijk wou ik dat wel, ik verwachte zo'n 3 dozen.. Maar de rest van de dag was ik bezig met dozen naar beneden te brengen en elk vrij plankje te versieren met kerst decoraties. Thuis vierden wij kerst nooit met cadeautjes, maar hier was iedereen al maanden bezig met het bedenken van cadeau's. Kerstavond deden wij alle cadeautjes met het gastgezin, en wauw wat ben ik verwend zeg! Kerstochtend vertrokken we naar familie van mijn gastgezin waar we gezellig met iedereen kerst gevierd hebben. Super leuk allemaal, maar deze maand was niet altijd even makkelijk. Vooral met kerst en natuurlijk sinterklaas miste ik mijn familie toch wel een beetje. Gelukkig heb ik hier geweldige mensen om heen die me altijd steunen wanneer dat nodig is!


De maand Januari was ongeloofelijk druk! School van 7 tot 7, en laatste maand van de term; wat betekend ongeloofelijk veel huiswerk. Mijn weekends zijn eigelijk ook altijd compleet vol. Vrijdagavond optreden met het dansteam in de pauze van de plaatselijke basketbal wedstrijd. Zaterdagen heb ik meestal plannen met vrienden van school, en zondagen bestaan meestal uit weekelijks bezoek aan de kerk en vrijwilligerswerk. Deze week was het einde van de term en heb ik al mijn vakken gemiddeld afgerond met een A. Morgen begint de nieuwe term en dat betekend nieuwe vakken voor mij. Ik begin met Government, waar je alles leert over de regering in Amerika. Vervolgt door koor, wat ik het hele jaar door blijf houden en super leuk vindt. Dan heb ik Language Arts, hier leer je om offciele briefen te schrijven met goeie grammatica. En ik eindig de dag met twee super leuke vakken namelijk Foods Class en Fashion Class. In Foods class leer ik allemaal eten te koken en in Fashion class leer ik te naaien en de geschiedenis van Fashion in Amerika. Eigelijk heb ik morgen heel veel zin om te beginnen met deze nieuwe vakken, maar zoals het nu lijkt moet ik wachten tot woensdag.. Er wordt weer extreem koud weer verwacht van zo'n -40 F!

Alweer 5 maand aan de andere kant van de wereld,op de helft van mijn avontuur.. Eerlijk gezegt kan ik niet wachten tot ik weer in mijn eigen vertrouwde omgeving kan rond fietsen in de regen; en als ik dan thuis kom er een groot bord met boerenkool voor me klaar staat. Maar aan kant breekt mijn hart nu al in duizend stukjes bij het besef dat ik al deze geweldige mensen moet verlaten. Gelukkig heb ik nog 5 mooie maanden voor me liggen en hopelijk worden die nog mooier dan de eerste 5!

Heel veel liefs,

Minke

  • 02 Februari 2014 - 22:35

    Hilly:

    Wat wer heerlik om dit allegearre te lêzen! Wat hasto dêr in hiel oar libben as hjirre he? Ik hie ek al wat ferhalen fan jim mem heart, ha fannemoarn nei tsjerketiid efkes gesellich in bakje kofje mei har dronken.
    We hienen 3 wike achterelkoar in workshop toniel "Jona"hawn(fan Janke de Pauw...wist noch?) En fannemoarn yn e tsjinst ha we it ferhaal fan Jona nei spile, dikke wille! Hiel gesellich wie it ek omdat Jetty, Sjouke-Jan, Trudy-Geartsje, Aukje en Pytix ek meidienen. Mei syn allen yn auto stauwt nei de Rottefalle op sneintejûn. Veenstra kliekje dus. :-) Pytrix koe net hiel folle meidwaan fannemoarn, omdat dat wat lestich wie mei krukken. Naja, dat ferhaal hast wol heart tink? Moarn gean we wer nei it sikehûs en sille we heare hoe en wat . Hooplik komt it spalkgips derôf.
    Wy wolle eins wol hiel graach wat fan dy winter fan jim ha, mar soks kinst net yn in doaske nei ús ta stjoere he? Bot skande!
    Hej famke, folle wille dêre en in protte plesier mei dyn nije fakken! Ik soe wolle dat Pytrix ek ieten sierde leare moast....dan wie ik ris wat faker frij!! :-) Maar helaaaasssss.
    Hiel folle groetsjes fan hilly

    PS fûn it echt sa super leuk dat ik in kaart fan dy krige!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Holmen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2014

Wait what March already?

26 Januari 2014

Good busy life

03 December 2013

"Just go on and on like the sun goes"

17 Oktober 2013

life is a rollercoaster

21 September 2013

Time flies when you're having fun
Minke

Hallo allemaal! Mijn naam is Minke van der Meulen. In 2013 heb ik een jaar als Exchange student in Wisconsin Amerika gewoond. In september 2016 verhuis ik voor een half jaar naar Barcelona voor mijn buitenlandse stage

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 3660

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: