"Just go on and on like the sun goes" - Reisverslag uit Holmen, Verenigde Staten van Minke Meulen - WaarBenJij.nu "Just go on and on like the sun goes" - Reisverslag uit Holmen, Verenigde Staten van Minke Meulen - WaarBenJij.nu

"Just go on and on like the sun goes"

Door: Minke

Blijf op de hoogte en volg Minke

03 December 2013 | Verenigde Staten, Holmen

Wauw.. kan het niet vaak genoeg zeggen. Alweer 3 maand in Amerika!! En de maand november was alles behalve rustig.

Te beginnen met Halloween. In Nederland kennen we dit wel een beetje, maar met een spooktocht houd het wel op. Hier wordt het toch net iets groter aangepakt. Alle huizen worden compleet versierd met pompoenen en enge dingen, ontzettend leuk om te zien! Voor de kleine kinderen is er het fenomeen : Trick or treat. Je kunt het vergelijken met Sint Maarten lopen, enige verschil is dat ze niet zingen maar keihard "TRICK OR TREAT" roepen. Voor de jongeren is Halloween een reden om helemaal op te gaan in je kostuum en te feesten! Ik werd uitgenodigd voor een Halloween party van een vriend die ik kende van school. Waar ik echt een geweldige avond gehad heb! Niet tot midden in de nacht zoals in Nederland, nee 11 uur eindigd het feest en 12 uur moet iedereen binnen zijn. Dit is wat ze noemen "curfew", als je jonger bent dan 18 en niet binnen bent voor 12 uur kun je een boete krijgen.

Inmiddels ben ik keihard aan trainen voor dansteam! Al de meiden waar ik mee dans, zoals ik eerder al zei, zijn techniek dansers. Dit houdt in dat ze allemaal een ballet/jazz achtergrond hebben. Omdat ik dat niet heb, train ik 3x per week van 3 tot 7 en de andere twee dagen van 3 tot 5. 7 tot 7 op school, beginnen in het donker en thuis komen in het donker. Lange dagen? Ja! Maar en straf? Zeker niet!!

Het eerste weekend van November had ik een ontzettend leuke trip naar Minnesota(staat links van Wisconsin), met Exchange Students van over de hele wereld die net als ik voor een jaar in Wisconsin wonen. Vertrokken vroeg op vrijdagochtend in een typishe amerikaanse school bus. Rest van de dag museums bezocht, en in de avond naar het beroemde Chanhassen Theater geweest. Dit is een mega groot Dinner Theater, dus terwijl je naar theather kijkt krijg je eten. Die zaterdag gingen we naar The Mall of America, grootste winkelcentrum ter wereld!! Jammer genoeg maar 4 uurtjes tijd, maar wat was dat gaaf! Naast al deze leuke activiteiten heb ik tijdens deze trip vrienden voor het leven gemaakt! Want zij begrijpen precies hoe het is om aan de andere kant van de wereld te leven!

Ook in November ben ik naar een Football game in een echte Arena geweest! Dit was in Madison (hoofdstad van Wisconsin), het was wat ze noemen : College Football. Hier in Amerika krijgen leerlingen in High school een scholarship als ze ergens heel erg goed in zijn. Op deze manier betaalt de universiteit jou studie, en jij moet Football(of welke sport dan ook) spelen voor hun College Team. Jammer genoeg was het super koud(-15) en regende het nogal. En football games zijn lang, erg lang.. het kan oplopen tot 4 uren! Maar ook dit was weer een super ervaring, gewoon om al die gekke Amerikanen te zien als het andere team scoort, ge-wel-dig!!

En afgelopen week had ik maar een kort weekje, alleen school op maandag en dinsdag en rest of de week; Thankgiving Break. Thanksgiving gaat over dankbaar zijn. Dankbaar voor familie, vrienden, eten en vrijheid. Afgelopen woensdag heb ik de hele dag vrijwilligerswerk gedaan voor een organisatie die een groot Thankgiving Dinner organiseert voor mensen die geen geld hebben om het zelf te kopen, of mensen die niemand hebben om deze dag mee te vieren. En aan het einde van deze dag realiseerde ik me maar weer wat een geluk ik heb!! De donderdag Thanksgiving gevierd met mijn eigen host family, wat vooral bestond uit heel veel eten.. Daarom noemen ze Thanksgiving ook wel Turkeyday! En afgelopen weekend gingen we met mijn hele host family op een mini vakantie naar een huge waterpark. Je kunt het vergelijken met Centerparcs maar dan 100x groter en gekker haha. Mega grote wateratracties, achtbanen, lasergamen, bioscoopen en noem maar op! Echt een super gezellig weekend met mijn Host family!

Hoe druk ik het ook heb, het vrolijkt me elke dag weer op als ik lieve berichtjes uit Nederland krijg! En elke dag opnieuw geniet ik van dit alles en realizeer ik me wat een geluk ik heb!

Heel veel liefs,

Minke


  • 03 December 2013 - 14:34

    Hilly:

    Wat in super ferhalen!! Ik lêz dit suver leaver as in boek.
    In hiele oare wrâld as hjirre by ús....
    Moat der efkes net oan tinke as Pytrix san skoft fuortgong, mar ik fyn it machtich mooi foar dy.

    Bliuw genietsjen en realisearjen faam!

    Hiel folle groetsjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Holmen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2014

Wait what March already?

26 Januari 2014

Good busy life

03 December 2013

"Just go on and on like the sun goes"

17 Oktober 2013

life is a rollercoaster

21 September 2013

Time flies when you're having fun
Minke

Hallo allemaal! Mijn naam is Minke van der Meulen. In 2013 heb ik een jaar als Exchange student in Wisconsin Amerika gewoond. In september 2016 verhuis ik voor een half jaar naar Barcelona voor mijn buitenlandse stage

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 3659

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: